Friday, February 27, 2009

Katak Di Bawah Tempurung...

Mcm mana Peribahasa tu boleh muncul ? Hehehe... Jom ikuti peristiwa yg akn fifa ceritakan sebentar je lagi ni utk mengetahui bagaimana peribahasa tu boleh menjelma... Jeng...Jeng...Jeng !!!


Cerita ni bermula ptg tadi... Lebih kurang dlm pukul 2 sekitar org2 lelaki baru balik dari masjid... Time tu... Fifa tgh on9 skype n beberapa minit kemudian Abg Ngah fifa pun turut on9...

n kami berdua pun berchat la... Dlm tgh2 berchat dgn abg fifa tu, ibu fifa suruh fifa tanya soalan dkt abg fifa mengenai pameran U yg akn diadakan di U abg fifa tu... So, sebagai anak yg baik (Cehh... Perasan je lebih... Huhuhu) fifa pun tanya laa dkt abg fifa tu... Dan seperti yg dijangka, abg fifa pun bgtahu yg dia x tahu !!! Adess... Bagus bebenar abg fifa ni kan !!! Hehehe... Nak buat mcm mana, ni la abg fifa satu2 nya... Abg yg jenis x kisah melainkan perkara tu ada bersangkut-paut dgn dirinya... Saaaaaaaaaaaaaaaayang angah !!! Kih4...

Dan fifa pun reply la dia punya jawapan tu dgn menaip...


Fifa : Apa la angah ni... x kan U sendiri pun x tahu... Huahuahua...


Angah : U lain tu... Hahaha...


Fifa : Byk la kamu !!! U** tu cuma ada satu je...


Fifa : Angah !!! Ibu kata...


Angah : Kata benda ?


Fifa : Jgn jadi mcm katak di bwh tempurung... Hahaha... Padan muka !!!


So... Mcm tu la terkeluarnya peribahasa tu... Dan yg plg x tahannya... Nak tahu apa yg abg fifa jawab ? Jom kita ikuti adegan seterusnya...


Angah : Biar je...


Angah : x kena hujan...



Erk ? sesuka hati dia je kan ? Hahaha... Itu la abg fifa...



P/S : Angah !!! Fifa kagum ngan angah sbb angah boleh bayangkan mcm mana jadi katak di bawah tempurung tu... Tapi... Bukan ke kalau angah dah bayangkan jadi katak... Angah sepatutnya suka hujan ?? Hahahaha... (Jangan marah ye !!! Saja2 je nak usik angah !!! )

2 comments:

  1. x bez ah katak bawah tempurung..tuka baru ah,cipan air ke,zirafah ke...:P

    ReplyDelete
  2. Hehehe..
    kalau tukar nnti, tidak la dinamakan peribahasa lagi...
    Huahuahua.. =)

    ReplyDelete